PDA

View Full Version : Techy Query



ukwdwnut
03-07-2008, 10:17 AM
Does anyone know of a way to have a webcam setup so anyone can log in to it??

im going to a meet for a BBQ on saturday and want to set this up so people who cant make it and other in faraways climes can login and see....the only way i know is thru MSN does anyone know how many can log on to you on that, or any other way

help would be fantastic

keith
03-07-2008, 10:21 AM
Does anyone know of a way to have a webcam setup so anyone can log in to it??

im going to a meet for a BBQ on saturday and want to set this up so people who cant make it and other in faraways climes can login and see....the only way i know is thru MSN does anyone know how many can log on to you on that, or any other way

help would be fantastic

The really "in" thing to do is webcast using http://www.ustream.tv/ in fact, I've setup one for the forum for people visiting disney to use so we can stream from our hotels :) I'll definitely be trying it in December from AKL/Contemporary

It's easy to setup.. I dont know if you can have a login/password though or whether just anyone who finds it can join

ukwdwnut
03-07-2008, 10:36 AM
The really "in" thing to do is webcast using http://www.ustream.tv/ in fact, I've setup one for the forum for people visiting disney to use so we can stream from our hotels :) I'll definitely be trying it in December from AKL/Contemporary

It's easy to setup.. I dont know if you can have a login/password though or whether just anyone who finds it can join

ok thx keith will try it later as see if anyone can login

hey thats a thought for an add to the site.....Technical Questions or anything techy....not seen anything soo do you think it would be good to add???

keith
03-07-2008, 10:40 AM
hey thats a thought for an add to the site.....Technical Questions or anything techy....not seen anything soo do you think it would be good to add???

yeah we should!!

So, can we all watch the nutty-bbq? :) or is it a private one <G>

ukwdwnut
03-07-2008, 10:52 AM
yeah we should!!

So, can we all watch the nutty-bbq? :) or is it a private one <G>

ok cool

its not my bbq lol.........thats the whole point of it keith so anyone can see, mind you its a dibb meet thats been arranged for a couple of months, so may not be of interest to anyone here lol....but when i get it set up later i can test it with you to see if it works ok, ok :)

keith
03-07-2008, 10:55 AM
ok cool

its not my bbq lol.........thats the whole point of it keith so anyone can see, mind you its a dibb meet thats been arranged for a couple of months, so may not be of interest to anyone here lol....

Sure LOL well if you have a go at that site before you go, I'm sure a few of us will join and let you know if it works

ukwdwnut
03-07-2008, 11:57 AM
Sure LOL well if you have a go at that site before you go, I'm sure a few of us will join and let you know if it works

ok will do it when i get home leaving any minute now ;-) :)

UKTim
03-07-2008, 11:59 AM
Ive setup a webcam on ustream for a birthday party and its really easy Mick, will help if you need

ukwdwnut
03-07-2008, 02:04 PM
ok im on it now bear with me :D

and thx tim

ukwdwnut
03-07-2008, 03:03 PM
all set up now so just needs you to check if it works lol

ukwdwnut
03-07-2008, 03:21 PM
anyone

the link is

http://www.ustream.tv/channel/dibb-bbq

Magical Moments.
03-07-2008, 03:25 PM
Who's bedroom is that Mick? LOL.

Dizneyblonde
03-07-2008, 03:28 PM
LOL spooky watching your bedroom!!!

Dizneyblonde
03-07-2008, 03:28 PM
Good job it's tidy!!!

keith
03-07-2008, 03:29 PM
Working great Nutty!

ukwdwnut
03-07-2008, 03:33 PM
Who's bedroom is that Mick? LOL.

mine dave/liz


Good job it's tidy!!!

you should recognise it teresa :lol:


Working great Nutty!

cool thats that sorted then

Tink
03-07-2008, 03:48 PM
I'm seeing a sunny outdoor scene. Is that the front to your home, Mick?

Dizneyblonde
03-07-2008, 03:50 PM
you should recognise it teresa :lol:





Don't say that or everyone will wonder how i know what your bedroom looks like!!!

Isafari
03-07-2008, 03:50 PM
you should recognise it teresa :lol:


:eek:

ukwdwnut
03-07-2008, 03:58 PM
yes it is tink

Tink
03-07-2008, 03:59 PM
Lovely day you're having!

ukwdwnut
03-07-2008, 04:00 PM
Don't say that or everyone will wonder how i know what your bedroom looks like!!!

oh sorry i will clear that up, you should recognise it by....you helping me order it online when you were here last, that better :lol:

ukwdwnut
03-07-2008, 04:01 PM
Lovely day you're having!

its been like it here for a few weeks now, unusual for wimbledon fortnight lol

ukwdwnut
03-07-2008, 04:33 PM
OMG there are 7 people watching my front garden :lol:

Isafari
03-07-2008, 04:35 PM
OMG there are 7 people watching my front garden :lol:

I am watching too....quiet neighbourhood you have. Is the BBQ in your garden later?

mumof2
03-07-2008, 04:41 PM
i had to open it in a pop up window but at least i can see it.... :bravo1:

ukwdwnut
03-07-2008, 05:05 PM
I am watching too....quiet neighbourhood you have. Is the BBQ in your garden later?

no its on saturday just up the road from me at a dibbers house around 40-50 people going.....thats why we moved here its sooooo quiet


i had to open it in a pop up window but at least i can see it.... :bravo1:

well done mum

Isafari
03-07-2008, 05:36 PM
Go on out in the garden and give us a wave Mick :wave:

ukwdwnut
03-07-2008, 05:37 PM
ok hang on, there is a time lag too

ukwdwnut
03-07-2008, 05:40 PM
done

keith
03-07-2008, 05:41 PM
done

ok, now Im thinking a bucket on your head, bang with a spoon whilst dancing to "hey macarena"

Video recorders.... set!

Isafari
03-07-2008, 05:42 PM
Are you messing with me or actually going to wave....cos I'm still waiting!! Tea is burnt, lol

Tink
03-07-2008, 05:43 PM
:sigs-cartoon-022: Oh my gosh! The image of that is too wicked funny! :sigs-cartoon-022:

Errrmmm, sorry Mick. :sorry: :D

ukwdwnut
03-07-2008, 05:44 PM
no there is a lag so watch, showed some leg too lol

ukwdwnut
03-07-2008, 05:44 PM
ok, now Im thinking a bucket on your head, bang with a spoon whilst dancing to "hey macarena"

Video recorders.... set!

im not that mad keith

Isafari
03-07-2008, 05:59 PM
Well....it was worth the wait for the extra bit of leg! lol
Your viewers went from 12 to 8!

ukwdwnut
03-07-2008, 06:00 PM
Well....it was worth the wait for the extra bit of leg! lol
Your viewers went from 12 to 8!

cool a turn off lol

ukwdwnut
29-06-2009, 03:59 PM
keith

im setting this up again for the weekend but it doesnt seem to be working how it was last year its taking ages to get to where the cam is facing morew than the 5min delay they say it is any ideas?

keith
29-06-2009, 04:16 PM
mmm perhaps its just much more busy than last year :/ do you have plenty of bandwidth?

ukwdwnut
29-06-2009, 04:20 PM
mmm perhaps its just much more busy than last year :/ do you have plenty of bandwidth?

maybe

my connection isnt fast i know that only 2mb to flaky any higher

keith
29-06-2009, 04:28 PM
maybe

my connection isnt fast i know that only 2mb to flaky any higher

Well not so much your downstream on this one, but rather more the upstream connection which will probably be much less than 2mb

ukwdwnut
29-06-2009, 04:33 PM
Well not so much your downstream on this one, but rather more the upstream connection which will probably be much less than 2mb

yeah tbh im dont know much about all that side of thing really not looked into it will try it out tomoz again and see how it goes

cant believe a year since that was on either lol

keith
29-06-2009, 04:34 PM
yeah tbh im dont know much about all that side of thing really not looked into it will try it out tomoz again and see how it goes

cant believe a year since that was on either lol

that kid isnt going to stick the cam down his mouth whilst he eats a burger again is he? :unsure:

catrancher
29-06-2009, 04:35 PM
You can always test your upload and download speed here:


Speed Test (http://www.speedtest.net/)

Tom (:macwave:... bigger, faster, better!)

ukwdwnut
29-06-2009, 04:36 PM
that kid isnt going to stick the cam down his mouth whilst he eats a burger again is he? :unsure:

better not, gonna tell the parents to keep em away this time bloody kid lol

ukwdwnut
29-06-2009, 04:39 PM
cheers tom

download speed is 2.8mb/s
upload 0.22mb/s

catrancher
29-06-2009, 04:45 PM
download speed is 2.8mb/s
upload 0.22mb/s

Pitiful! :thumbsdown:

You have my sympathy! :sorry:

Tom (:macwave:... bandwidth for fun and profit!)

ukwdwnut
29-06-2009, 05:00 PM
Pitiful! :thumbsdown:

You have my sympathy! :sorry:

Tom (:macwave:... bandwidth for fun and profit!)

i know tell me about it

apparently i have a noisy line and im quite a way from the exchange, well thats BT crud cabling for ya, and we dont have cable in my town either :(

catrancher
29-06-2009, 05:05 PM
apparently i have a noisy line and im quite a way from the exchange, well thats BT crud cabling for ya, and we dont have cable in my town either :(

Only one possible answer. :mental:


Move!

Tom (:macwave:... who will never again live in a house without adequate broadband!)

ukwdwnut
29-06-2009, 05:17 PM
Only one possible answer. :mental:


Move!

Tom (:macwave:... who will never again live in a house without adequate broadband!)

funny man

what speeds do you have?

ukwdwnut
29-06-2009, 05:22 PM
just looked inside my router and the connection speed was 5.5 wirelessly omg thats worse than dial up

think me needs a new router too is pretty rubbish

catrancher
29-06-2009, 05:23 PM
what speeds do you have?

Download: 11.36 MB/sec
Upload: 8.09 MB/sec

And it still ain't enough! :unsure:

Tom (:macwave:... greedy twit that I am!)

ukwdwnut
29-06-2009, 05:29 PM
Download: 11.36 MB/sec
Upload: 8.09 MB/sec

And it still ain't enough! :unsure:

Tom (:macwave:... greedy twit that I am!)

cool that would do me :D

is that cable or bt and who with?

catrancher
29-06-2009, 05:50 PM
is that cable or bt and who with?

That's with Comcast Cable here in the states.

Tom (:macwave:... bandwidth and beer... what more could one ask for!)

josh.p.
29-06-2009, 06:04 PM
I use YAW CAM (http://www.yawcam.com/) for my cam software... not sure if you have sorted one though :unsure:

ukwdwnut
29-06-2009, 06:05 PM
That's with Comcast Cable here in the states.

Tom (:macwave:... bandwidth and beer... what more could one ask for!)

oh yeah ive heard of them a few others on here have them :)

ukwdwnut
29-06-2009, 06:06 PM
i set the webcast up on ustream josh last year, and reusing that

ukwdwnut
30-06-2009, 05:23 PM
connected the lappy to the router direct and the webcast worked so much better only had a few secs delay

keith
30-06-2009, 05:24 PM
funny man

what speeds do you have?

He's probably not joking! I test the line when I move and however much I like the house, I wont move somewhere with poor broadband!

Sad perhaps but that's me :lol:

Ursula
30-06-2009, 05:28 PM
I'll sort it when I'm there Nut....

ukwdwnut
30-06-2009, 05:32 PM
He's probably not joking! I test the line when I move and however much I like the house, I wont move somewhere with poor broadband!

Sad perhaps but that's me :lol:

flippin heck i had no idea people do this, thats a new on on me but worth thinking about for sure :lol:

ukwdwnut
30-06-2009, 05:33 PM
I'll sort it when I'm there Nut....

sort what helly

Ursula
30-06-2009, 05:34 PM
The webcam and wires...

ukwdwnut
30-06-2009, 05:40 PM
The webcam and wires...

you gonna be watching then helly?

Ursula
30-06-2009, 05:45 PM
No I'm going to be there.

ukwdwnut
30-06-2009, 05:49 PM
No I'm going to be there.

are you really, i never saw your name on the list lol

Ursula
30-06-2009, 05:55 PM
No but you may need my techy expertise ;)

keith
30-06-2009, 06:04 PM
:taunt:

ukwdwnut
30-06-2009, 06:06 PM
OMG im gonna get chris to move venues :lol:

Ursula
30-06-2009, 06:19 PM
Just don't take the hot dogs when Nut brings them round on the trays.......

ukwdwnut
30-06-2009, 06:43 PM
Just don't take the hot dogs when Nut brings them round on the trays.......

:slap: :nono: :lalala: :ouch: :eek3: