1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Welcome both old friends and new to the all new Walt Disney Secrets :-D Please take a moment to say hi

Alvin and the Chipmunks

Discussion in 'TV/Movies & Celebrity Gossip' started by foreverducky, Dec 23, 2009.

  1. foreverducky
    Offline

    foreverducky Addicted to Mickey

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    8,327
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    38
    Location:
    United States
    I'm off to see the chipmunks today (actually in 45 minutes). I'm so excited. The first one was so sweet. I grew up watching the cartoon.

    They're just so cute.

    I'm keeping my fingers crossed that it will be good.

    Then on Saturday I will be going to see Sherlock Holmes. Gotta love Robert Downey Jr.
  2. Tink
    Offline

    Tink Cead Mille Failte! Staff Member Administrator

    Joined:
    Jun 29, 2008
    Messages:
    25,417
    Likes Received:
    293
    Trophy Points:
    83
    Gender:
    Female
    Location:
    15 minutes (or so) North of WDW
    Let us know how it is, ok? :yes:

    (Herself who is a total Sherlock geek is incensed at the thought of Robert Downey Jr. playing Sherlock and refuses to see it)! :eek: :lol:
  3. Johnie
    Offline

    Johnie Budget Queen Forum Host

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    16,024
    Likes Received:
    206
    Trophy Points:
    63
    Location:
    Virginia
    Have fun Billie! I want to see it too. The chipmunks are so adorable :yes:

    You know what I said the other day Tink? I said that I was glad that Robert Downey Jr had cleaned up his act because he is such a great actor. I actually want to see Sherlock because of him :yes:
  4. foreverducky
    Offline

    foreverducky Addicted to Mickey

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    8,327
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    38
    Location:
    United States
    Alivin and the Chipmunks were pretty good. But I think I prefer the first one better. Adore the guy who plays Toby though (Chuck from the NBC show). Cutie, totally.

    The theater was packed. Children were everywhere.

    I adore Robert Downey Jr. I think he's a great actor, loved him as Charlie Chaplin. I'm also thrilled he's pulled his life together. I could definitely leave Jude Law, but I'm totally looking forward to Robert's performance.
  5. Britchick
    Online

    Britchick Forum Host Forum Host

    Joined:
    Jun 29, 2008
    Messages:
    14,676
    Likes Received:
    322
    Trophy Points:
    83
    Gender:
    Female
    the sqeakwell!!! lol i don't like Robert Downey Jr one little bit actually, friends are going to see it but i've declined the invite.
  6. BigThunder
    Offline

    BigThunder a cool thingy

    Joined:
    Oct 18, 2008
    Messages:
    709
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    West Virginia
    I love RD jr. I'm also glad he cleaned up his act because I always thought he was a good actor. I loved him in Iron Man & he's also the main reason I want to see Sherlock Holmes. I think he & Jude Law look like they will be really good together.

    My youngest wants to see Chipmunks & to be honest I have no desire to see it & dread the though of sitting through it, lol. Maybe we'll wait until it comes out on DVD ;)
  7. Keith
    Online

    Keith Camera nut Staff Member Administrator Forum Host

    Joined:
    Jun 14, 2008
    Messages:
    18,609
    Likes Received:
    230
    Trophy Points:
    63
    Location:
    United Kingdom
    All true but he's just not Sherlock Holmes :( I'll have to go see it but argh
  8. BigThunder
    Offline

    BigThunder a cool thingy

    Joined:
    Oct 18, 2008
    Messages:
    709
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    West Virginia
    Maybe I think he seems ok because I've never seen another Sherlock Holmes movie of any sort & never even read the books so I have no preconceived notion of how he should be. Sometimes with a book character that is near & dear to me I can get upset with who they pick to portray that character in a movie.
  9. foreverducky
    Offline

    foreverducky Addicted to Mickey

    Joined:
    Jul 8, 2008
    Messages:
    8,327
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    38
    Location:
    United States
    I have read one or two Sherlock Holmes books (for undergrad). I did particularly like his character. :(
  10. lisaw
    Offline

    lisaw Serious Forum Regular

    Joined:
    Jun 30, 2008
    Messages:
    5,090
    Likes Received:
    35
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Berkshire UK
    Saw the chipmunks on Monday - it was actually quite cute. loved the girls! :lol:

    Will be seeing Sherlock Holmes - gotta love Jude Law :wink: :lol:
  11. Keith
    Online

    Keith Camera nut Staff Member Administrator Forum Host

    Joined:
    Jun 14, 2008
    Messages:
    18,609
    Likes Received:
    230
    Trophy Points:
    63
    Location:
    United Kingdom
    Loved them doing the beyonce single ladies dance :lol: :lol: absolutely superb
  12. Britchick
    Online

    Britchick Forum Host Forum Host

    Joined:
    Jun 29, 2008
    Messages:
    14,676
    Likes Received:
    322
    Trophy Points:
    83
    Gender:
    Female
    Keith did you see Avatar? what did you think?
  13. Keith
    Online

    Keith Camera nut Staff Member Administrator Forum Host

    Joined:
    Jun 14, 2008
    Messages:
    18,609
    Likes Received:
    230
    Trophy Points:
    63
    Location:
    United Kingdom
    Hmmmm

    I'd really like to see it again before passing a final judgement

    I went to see it after a works christmas party and we were rushed for time. So after a few glasses of rather poor wine, we kinda rushed to get there and three hours is a long time to wear those 3d glasses after several glasses of poor wine :lol:

    ok so with that out of the way, I ended up with a really bad headache after it and I wasn't nearly as wowed as I expected to be. I felt it was a pretty basic storyline and I'm kinda surprised it lasted three hours :/ when I think back to what actually happened, there doesnt feel like there was THAT much.

    The 3d effect, I'm starting to wonder if it's working as well on me as it should. People talk about it being like watching through a window into a real 3d world and I'm not at all sure I got that.

    So I need to go on my own one quiet january afternoon and see if it was stress + poor wine that impacted my first viewing :) certainly EVERYONE else I've spoken to without exception says it's completely amazingly wonderful.
  14. Britchick
    Online

    Britchick Forum Host Forum Host

    Joined:
    Jun 29, 2008
    Messages:
    14,676
    Likes Received:
    322
    Trophy Points:
    83
    Gender:
    Female
    oh dear :hug2:

    well i wouldn't be in seeing it in 3d anyway - i don't think lincolnshire has 3d :lol:

    mmm Jon's not keen but has said he'll go with me next week, don't know whether to go or not lol
  15. Keith
    Online

    Keith Camera nut Staff Member Administrator Forum Host

    Joined:
    Jun 14, 2008
    Messages:
    18,609
    Likes Received:
    230
    Trophy Points:
    63
    Location:
    United Kingdom
    I think I'd probably enjoy it more in 2d without the glasses. I hope none of the geeks from work reads this :lol:
  16. Britchick
    Online

    Britchick Forum Host Forum Host

    Joined:
    Jun 29, 2008
    Messages:
    14,676
    Likes Received:
    322
    Trophy Points:
    83
    Gender:
    Female
    :lol: must remember not to drink loads of cheap wine before i go :tongue:
  17. Keith
    Online

    Keith Camera nut Staff Member Administrator Forum Host

    Joined:
    Jun 14, 2008
    Messages:
    18,609
    Likes Received:
    230
    Trophy Points:
    63
    Location:
    United Kingdom
    sigh yeah :( all sorts of wrong really. I booked a cheapy place (mistake 1), then everyone else wanted red so I went along even though I felt like white (mistake 2), ordered lots of the stuff even though the most expensive bottle on the menu was £12 (mistake 3)
  18. Britchick
    Online

    Britchick Forum Host Forum Host

    Joined:
    Jun 29, 2008
    Messages:
    14,676
    Likes Received:
    322
    Trophy Points:
    83
    Gender:
    Female

Share This Page